piątek, 11 maja 2018

Ilustracje do pewnego projektu (1)

Zostałam zaproszona do udziału w pewnym projekcie. 
Powstaje album z piosenkami o regionie nadbałtyckim, o Szczecinie... trochę historii, bałtyckich legend, wspomnień bardziej współczesnych... Jednym słowem dużo o tym, co wiąże się z moim miastem, portem i nie tak odległym naszym morzem.

Do zilustrowania tego projektu zaprosiła mnie pani Liliana Skarbińska-Karaś. Dostałam teksty piosenek i "wolną ręką" do interpretacji plastycznej :) 

"Szczecińska wiosna" [fragment wiersza p.Ścisłowskiego]
 
"...i magnolie zakwitną w Szczecinie,
rozweselą swym kwiatem różowym.
Tam gdzie Jasnych Błoń przestrzeń świetlista
zazielenią się wszystkie platany,
tutaj wiosna odnajdzie swą przystań,
tutaj z wiosną się wszyscy spotkamy."



Tak wygląda moja wiosna w Szczecinie :) Obrazek oczywiście uszyty. Rozmiar ilustracji - 21/15cm (A-5) 

Pozdrawiam i zapraszam do odwiedzin. Będą kolejne ilustracje do piosenek :)








15 komentarzy:

  1. Mój podziw do Twoich zdolności nie ustaje :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barbaro, bardzo miłe co piszesz :) Cieszę się, że tu zaglądasz.

      Usuń
  2. Jolciu jak się ciesze, że będziesz to szyć, wspaniały pomysł i wiem, że wykonanie w Twoim wydaniu uświetni walory całego projektu - super a magnolie jak żywe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenna, dziękuję :) Z radością przyjęłam propozycje współpracy. To duże wyróżnienie dla mnie :)

      Usuń
  3. Jolciu super ! I przepraszam, ale się dopytam: tam jest coś co na pierwszy rzut oka skojarzyło mi się z pomnikiem myszy - co to jest ?. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomnik myszy! Ewa... ale się uśmiałam :))) Wyjaśniam. W oddali widoczny jest Pomnik Czynu Polaków. Są tam trzy orły podrywające się do lotu. Symbolizują one trzy pokolenia Polaków na ziemi szczecińskiej. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, poczytaj proszę tutaj https://pl.wikipedia.org/wiki/Pomnik_Czynu_Polak%C3%B3w
    I jeszcze jedno! Pamiętasz mój "Spacer po Szczecinie" z wystawy na Łasztowni? Tam też był ten pomnik, w lewym dolnym rogu planszy. O... zobacz http://jolcinepasje.blogspot.com/2016/02/zapraszam-na-spacer-po-szczecinie.html Dziękuję Ewa za tak wnikliwą analizę mojej pracy. Cieszę się, że są osoby tak bardzo zainteresowane :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cuda tworzysz - wiem to od dawna, ale niezmiennie zachwycają mnie kolejne projekty, których się podejmujesz. Czy książka będzie wydana, a Twoje pracę będą jej ilustracjami ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialne! Gratuluję! Nie mogę się napatrzyć na Twoje prace :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kwiaty magnolii sa przepiekne..pozdrawiam.)

    OdpowiedzUsuń