poniedziałek, 17 maja 2021

Jak to ze lnem było.

 Nie wiem czy o wszystkim napiszę jak należy. Nie wiem czy o czymś, o kimś nie zapomnę. Nie wiem czy... Niby emocje opadły, ale ciągle jest radość, wielka radość :) Moja praca została wyrózniona nagrodą specjalną Prezydenta Miasta Żyrardowa!!! 

No, ale... po kolei.

Muzeum Lniarstwa w Żyrardowie wraz ze Stowarzyszeniem Polskiego Patchworku ogłosiło konkurs "Jak to ze lnem było". 

Długo zastanawiałam się... co uszyć... jak to uszyć... mnożyły się pomysły... czas przyspieszał... pomysły się zmieniały. Aż w końcu powstała praca pod tytułem "Moja opowieść o lnie". 



Moja opowieść, w skrócie, w czterech punktach, jest następująca: 

1. Tak pamiętam z lat sześciedziesiątych, pole lnu u cioci w Wielkopolsce.
2. Żyrardów, inspirowałam się zdjęciami z internetu (za pozwoleniem autorów zdjęć).
3. Sklep Polski Len w Szczecinie. Razem z mamą często tam bywałam.Neon nad sklepem, mozaika przy wejściu i regał z belami lnu.
4. Hafty mojej mamy na lnie


Kilka zbliżeń szczegółów





Patchwork uszyty jest prawie w 100% z lnu. Taki był warunek. U mnie tylko zdjęcia haftów mojej mamy są wydrukiem na sztucznej imitacji płótna. Do uszycia pracy wykorzystałam własne zasoby lnu oraz len, który otrzymałam między innymi od sponsorów wydarzenia: Lniany zaułek  i Szykowny dom  Do mojej pracy potrzebowałam jednak dużo kolorów. I tu z pomocą przyszła Natalia. Natalia prowadzi pracownie krawiecką i szyje lniane sukienki. Dostałam od niej duuużo kolorowych, ścinków! To co było do wyrzucenia, mogłam wykorzystać, by stworzyć coś nowego! Dziękuję za pomoc :) Aaa... dziękuję też Aleksandrze i Joannie z grupy "fejsbukowej"  Mozaiki szczecińskie za pomoc w wyszukaniu mozaiki ze szczecińskiego sklepu Polski Len! Tobie Ada Krawczak też dziękuję za neon :)  Dziękuję organizatorom wystawy i konkursu: Stowarzyszeniu Polskiego Patchworku, Muzeum Lniarstwa w Żyrardowie oraz sponsorom nagród. Agnieszka Kaczmarska Tobie dziękuję za wiarę we mnie ;)  Zrobiło się jak na rozdaniu Oskarów! :))) No cóz... Trzeba docenić prace wszystkich, którzy przycznili się do organizacji takiego wydarzenia, i to w czasie... wiadomo, covidowym. Wiem ile pracy wymaga przygotowanie wystawy. Bardzo żałuję, że nie mogłam uczestniczyć w wernisażu, że nie zobaczę wystawy... cóż... jeszcze będzie normalnie! ;) 

Gratuluję wszystkim uczestnikom konkursu i wystawy! 
  

Tu można zobaczyć wszystkie prace: http://polskipatchwork.pl/index.php/2021/05/15/ogloszenie-wynikow-konkursu-i-wernisaz-wystawy-jak-to-ze-lnem-bylo/?fbclid=IwAR2hMxKTIFacH5bBDQHrQ_e55HTvqYFtr5hyL0ZmeOdxBrWWc4AP21KkZF4

I tutaj jest galeria prac: https://projektyspp.wordpress.com/2021/05/15/jak-to-ze-lnem-bylo-galeria/


Pozdrawiam serdecznie wszystkich czytających bloga. Cała w skowronkach... ;) 


Jola 

13 komentarzy:

  1. Jolciu, jeszcze raz wielkie gratulacje! Piękna praca, pełna zaskakujących detali ☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczna praca! Bardzo ciekawy pomysł na opowieść o lnie, wszystkie elementy doskonale pomyślane i wykonane. Brawo, gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczna praca! Gorąco gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fanfary!!!i szampan :) Jolcia ja zawsze mówię ze jesteś Mistrzem, gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzialam i podziwiałam 😘
    Pozdrawiam z miasta Lodz😉

    OdpowiedzUsuń
  6. Wykonanie mistrzowskie a pomysł po prostu- czapki z głów!
    Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jolu, jestes rewelacyjna. Gratuluje <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję.
    Podziwiam Twoje prace

    OdpowiedzUsuń
  9. Jolciu, brawo! Jeszcze nie widziałam na żywo, ale wybieram się do Żyrardowa niebawem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jolu - gratulacje!!! Pięknie opowiedziałaś i śliczną pracę zrobiłaś! Prace symboliczne zawsze mają szczególne miejsce w moim sercu. Jeszcze raz gratuluję <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy pomysł i dużo pracy. Super, że została doceniona!

    OdpowiedzUsuń
  12. Jolu udało mi się do Ciebie dostać z telefonu. Stworzyłaś pomysłową pracę, te powszywane "karteczki" są jak strony pamiętnika, świetna mozaika.Pomysł pracy i wykonanie fantastyczne więc nagroda w pełni zasłużona - brawo :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ach, jak słodko zrobiło mi się na duszy. Uwielbiam len i boleję nad tym, że jest niedoceniony. Że przegrywa z plastikiem. Tym goręcej gratuluję nagrody.

    OdpowiedzUsuń